تجربه کاربری در یک محصول دارویی

تجربه کاربری در یک محصول دارویی

طبق تعریف آقای فیلیپ کاتلر محصول شامل سه لایه اصلی است، لایه درونی که شامل ارزشیست که به مشتری عرضه میشه، لایه میانی محصول واقعی یا همان ارزشیست که به صورت یک کالا یا سرویس درآمده است و لایه بیرونی ارزش‌های افزوده‌ایست که با عرضه آنها، مشتریان شما راضیتر و خوشحالتر و وفادارتر خواهند بود.

به تازگی از یک مکمل دارویی به صورت روزانه استفاده می‌کنم و در حین مصرف روزانه نظرم به چند نکته در طراحی این محصول جلب شد، این که من نیاز به مکمل دارویی دارم یعنی از لایه درونی سه ‌گانه آقای فیلیپ کاتلر گذر کردم، اینکه شرکت تولید کننده در قالب یک قرص به من یک محصول چند منظوره (ترکیبی از چند ویتامین و مواد مغذی) را عرضه کرده است، می‌شود گذر از لایه میانی و اما ظرایف طراحی در شکل و ظاهر و کاربری قرص، می‌شود همانها که در لایه بیرونی قرار می‌گیرد، در مقایسه نمونه‌های مشابه داخلی و خارجی اگر بخواهیم از موضوع کیفیت و کمیت این دو بگذریم تفاوتهای آشکاری در طراحی هر آنچه مرتبط با لایه بیرونی می‌شود هم وجود دارد.

اما من دراین نمونه خاص، سه ویژگی خوب (حداقل) دیدم که دوست داشتم به آنها اشاره‌ای کنم

اول: نوشته شدن توضیحات روی جلد و ارائه توضیحات و موارد هشدار در مصرف بود

دوم: ارائه نام محصول (حدسم بر این است که نام محصول نوشته شده) برای عزیزان نابینا به صورت خط بریل که واقعا این نکته بسیار مهمی است که در کمتر محصول دارویی آن را دیده‌ام

سوم: وجود خط پرفراژ با کیفیت بین هر یک ردیف قرص است، که به راحتی امکان فروش پکهای پنج‌تایی را فراهم می‌کند و با توجه به اندازه نسبیتا بزرگ ورق اصلی قرص، امکان تقسیم آن به سه تکه تمیز و بهداشتی (و احتمالا حمل راحتتر آن) را فراهم کرده است.

توجه به همین نکات ساده می‌تواند وجه تمایز خوبی را در دنیای شدیدا رقابتی این روزها برای تولیدکنندگان ایجاد کند.

 

و اما بیشتر در مورد من >>> https://zil.ink/leila.nazari

 

 

مدیریت و درونگرایی

یکی از کلیدی‌ترین نقش‌های مدیر محصول ایجاد ارتباطات مداوم با ذینفعان و تیم‌های مختلفه، حالا به این سوال فکر کنید که یک فرد درونگرا می‌تونه در نقش مدیر محصول موفق باشه؟ این سوالیه که به عنوان یک فرد متمایل به درونگرایی از خودم پرسیدم و می‌دونم چالش بسیاری از مدیران (محصول) دیگه هم می‌تونه باشه.

در تعریف من، درونگرا کسی است که قبل از نتیجه گیری یک موقعیت را عمیقاً تجزیه و تحلیل می‌کنه و دوست داره قبل از بیان هر نظری، افکاری ساختارمند داشته

و اما پاسخ، واقعیت اونه که پاسخ مشخصی به این سوال نمیشه داد، چون درون‌گراها (مثل برونگراها) ویژگیهای خاص دیگه‌ای دارند که می‌تونه اونها رو به یک مدیر موفق تبدیل کنه اگر از این ویژگیهای منحصر به فردشون به درستی بتونن استفاده کنن، البته این موضوع که فرد در کدوم نقطه از درونگرایی (به لحاظ شدت) قرار گرفته هم نکته مهمیه (تصویر رو ببینید)

خوب تجربه‌های من و همکارای شبیه من به این نتایج رسیده که:

اول اینکه به نقاط قوت خودتون به عنوان یک درونگرا آگاه باشید، نقاط قوتی مثل: حاضر در موقعیت ها بودن، خود شروع کننده بودن، تحلیلگر بودن، به دنبال ایجاد ارزش افزوده‌ بودن، دیدن آنچه دیگران کمتر به آن توجه می‌کنند و مدیریت زمان و انرژی.

حالا چطور از این نقاط قوت در جهت مدیریت موقعیت‌ها میشه استفاده کرد؟

  • جلسات خودتون را از قبل برنامه‌ریزی کنید
  • برنامه و اهداف روزانه داشته باشید
  • برای جلسات بزرگتر و در موضوعات حساستر دستور جلسه تعیین کنید
  • با توجه به اینکه تمایل به صحبتهای فی‌البداهه و یا غیر دقیق برای شما سخته، از ارائه‌ها برای کمک به نشون دادن کارهای بزرگی که انجام دادید استفاده کنید
  • فکرهاتون را با هم تیمی‌هاتون به اشتراک بذارید، این مسئله از ایجاد تلقی‌های منفی نسبت به شما جلوگیری می‌کنه
  • با توجه به علاقه شما به جزئی‌.گویی، با آگاهی سعی کنید حد میانه را (از کلی گویی و جزئی گویی) در نظر بگیرید
  • در هنگام بیان موضوعات به دیگران به جای تمرکز بر آن چه خودتان می‌پسندید به اینکه شنونده‌ها چه چیزی می‌پسندد تمرکزکنید
  • مهارتهای گوش دادن قطعا یکی از ابرقدرت های شماست! از اون به نفع خودتون استفاده کنید و کسی باشید که واقعاً در طول جلسات گوش میده. به غیر از آن، این مهارت کاملاً با نقش PM بودن مطابقت داره، چون شما اساساً در تمام روز به صحبت‌های تیم‌های مختلف، نگرانی‌ها و نیازهای آنها گوش می‌دید
  • از موضوع تحلیلگر و متفکر بودن به نفع خودتون به عنوان یک PM استفاده کنید، PM های کنجکاو معمولاً کسانی هستند که می تونن بیشترین ارزش را برای محصول ایجاد کنند. بنابراین، از این ویژگی برای پرسیدن سؤالاتی استفاده کنید که به طور طبیعی در ذهن شما ظاهر می شود

و در آخر اینکه، زمان آرومی رو برای خودتون در طول روز پیدا کنید، درونگراها قطعاً زمانی بهتر عمل می‌کنند که زمان و فضای خودشون رو برای تفکر در اختیار داشته باشن. در این زمان به کار، ایده ها و پروژه های خودتون فکر کنید. ساکت بودن برای شما بسیار مهمه چون باعث میشه ذهن شما دوباره ساختار خودش رو پیدا کنه

چارچوب دات

اصولا انسان موجود پیچیده‌ایست و طبقه‌بندی و دسته‌بندی انسان‌ها به اشکال
و انواع مختلف کار بسیار سختی است. اما درخصوص همکاری و انتخاب همکار به هر حال ناگزیر از انتخاب هستیم و براساس معیارهای زیادی که برای خودمان و شرکتمان داریم دست به انتخاب همکار و یا شرکتی جهت همکاری می‌زنیم
چارچوب دات (جدول زیر) و نتیجه‌گیری ستون آخر این چارچوب، ماحصل نظرات و تجربیات شخصی من است و حتما که می‌شود عوامل زیاد دیگری را هم در آن وارد کرد


زنهار از “نمی‌شودها” و مراقبت بابت “می‌تواند بشودها” و گرایش بسیار به سمت “می‌شودها”
این نکته تیز را هم باید بگویم قدم اول برای سنجش درست موقعیت همکاری، سنجش وضعیت خودمان در این چارچوب است، یعنی آگاهی از آن چه به واقع هستیم!!!!!!!

دلایل افتتاح حساب جدید بانکی در بین مردم چیست؟

طبق آمارهای کشوری، بالغ‌ بر ۵۰۰ میلیون حساب بانکی در ازای جمعیت حدوداً ۸۰ میلیونی ایران وجود دارد و می‌توان ایران را رکورددار تعداد حساب‌های بانکی به نسبت جمعیت در بین تمام کشورهای دنیا دانست. با وجود این آمار و همین‌طور محدودیت‌هایی که بانک مرکزی در سقف تعداد حساب‌های مشتریان در هر بانک قرار داده، با ظهور خدمات نوین بانکی مبتنی بر احراز هویت دیجیتال و امضای الکترونیکی همچنان تب گشایش حساب‌های آنلاین در کشور ما گرم است و قابلیت افتتاح حساب آنلاین یکی از روندهای بانکی در سال گذشته در دنیا و ایران بوده است. اپلیکیشن‌های بانکی بعضاً بر اساس ارائه همین تک‌خدمت (افتتاح حساب) توانسته‌اند سهم قابل قبولی از مشتریان جدید را جذب کنند و به معرفی یا ثبت برند خودشان در بازار داخلی بپردازند یا حتی تحت عناوینی چون بانک مجازی یا نئوبانک وارد بازار شوند.
سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که با وجود تعدد حساب در بین مشتریان بانکی چه دلایلی موجب می‌شود تا آنها مجدداً دست به افتتاح حساب جدیدی بزنند؟
برای پاسخ به این سوال نظرسنجی انجام شد و نتایج حاصل از ۱۵۳ پاسخ به دست آمده در قالب گزارش زیر در #راه_پرداخت منعکس شد

https://way2pay.ir/255511/

با توجه به وجود تعدد حساب در بین مردم کشورمان، اجبار ناشی از نهادها و سازمان‌های ارائه‌دهنده خدمات مختلف بانکی غیربانکی در افتتاح حساب‌های جدید، به‌عنوان مهم‌ترین عامل اقدام برای ایجاد یک حساب جدید معرفی‌ شده است
با موج جدید اپلیکیشن‌های بانکی و پرداختی و تبلیغاتی که در معرفی محصولات مبتنی بر آنها اتفاق افتاده و نیز با ظهور فین‌تک‌های ارائه‌دهنده خدمات نوین بانکی و پرداختی سطح توقع مشتریان از یک حساب ساده بانکی به سمت حساب بانکی با کاربری و امکانات بهتر موجب شده تا مشارکت‌کنندگان در نظرسنجی از این گزینه به‌عنوان دومین عامل اقدام برای افتتاح حساب‌های جدید یاد کنند.
گزینه‌های سوم و چهارم همان‌گونه که در بند بالا نیز توضیح داده شد، موجی از علاقه‌مندی در بررسی و آزمایش محصولات جدید معرفی‌شده و همین‌طور استفاده از پاداش‌ها و جوایز نقدی و غیرنقدی پیشنهادی را در بین مشارکت‌کنندگان به همراه داشته؛ بنابراین از این اهرم مهم بازاریابی نباید به‌راحتی عبور کرد.

 

Age tech آینده‌نگری دوران سالمندی

در هر نقطه زمانی از زندگیتان که باشید بعید می‌دانم در نزدیکان و اطرافیانتان افراد سالمندی را ندیده باشید که یا از گردونه تکنولوژی و ابزارها و دستگاههای مرتبط با اون دور مانده‌اند و روز به روز بیشتر از قبل در حال به انزوا رفتن هستند و یا در بهترین حالت به سختی در حال کلنجار رفتن با محصولات تکنولوژی محور هستند تا بتوانند روی پای خودشان و در کنار جوانترها به صورت مستقل ادامه زندگی بدهند.

جمعیت جهان در حال پیر شدن است و مردم در سراسر جهان در حالی که عمر طولانی تری دارند، نوزادان کمتری به دنیا می آورند. پیش بینی نشان می‌دهد تا سال ۲۰۵۰ تعداد افراد بالای ۶۰ سال به ۲.۱ میلیارد نفر برسد که تقریباً یک چهارم جمعیت جهان است. این افزایش تعداد افراد مسن به این معنی است که جوانان کمتری برای حمایت از آنها نیز وجود خواهد داشت. همچنین به این معنی است که بیش از هر زمان دیگری ثروت در دست افراد بالای ۶۵ سال است.

وقتی از جامعه سالمندان صحبت می‌کنیم در واقع در حال صحبت از آینده زندگی خودمان هستیم و این نکته‌ی کلیدی ماجراست تا اهمیت این موضوع برایمان پررنگتر شود.

Age-tech ها به فناوری‌های دیجیتالی گفته می‌شود که بر اساس نیازها و خواسته‌های افراد مسن‌تر ساخته می‌شود، به عبارتی در طراحی این دست محصولات، نیازهای ویژه طیف سنی افراد مسن به عنوان اولویت در نظر گرفته می‌شود. این اصلاح مترادفهایی نظیر ElderTech، Gerontech، Gerontechnology هم دارد.

رویکرد تکنولوژی‌های Agetech میتواند شامل پوشش جنبه‌های ارتباطی، تسهیل گری در زندگی، مراقبت‌های جسمی و روحی، خدمات مالی و سایر فعالیتهای روزمره برای افراد مسن باشد.

کشور ژاپن از جمله کشورهایی است که در این زمینه پیشرو است و خدماتی تخصصی در حوزه محصولات تکنولوژی محور شنوایی، تغذیه، مانیتورینگ سلامتی، آموزش، سرگرمی و سایر موضوعات ارائه کرده است. لیستی از سرویس‌های ارائه شده در کشور ژاپن رو در لینک زیر می‌تونید مشاهده کنید

https://agetechjapan.economist.com/wp-content/uploads/2020/03/age-tech-map_0316-converted.pdf

یا در لینک زیر می توانید اکوسیستمی از راهکارهای نرم‌افزاری موجود را مطالعه کنید:

https://www.thegerontechnologist.com/wp-content/uploads/2020/03/2020-AgeTech-Market-Map-2.pdf

 

 

 

دوره مدیریت محصول ( یک روز از زندگی مدیر محصول)

مدیر محصول، یکی از کلیدی ترین نقش‌ها در تیم‌های نرم افزاری است با این حال همواره در سازمانها بر سر تعریف و تعیین حیطه وظایف آن با سایر نقش‌های دیگر تیم اختلاف نظرهای بسیاری وجود دارد. در این دوره بر آن هستیم تا به شفاف سازی تعاریف و حیطه وظایف مدیر محصول و سایر نقش‌های مشابه در تیم های نرم افزاری بپردازیم.
در این رویداد ۲ ساعت و نیمِ به دنبال بررسی ابعاد کاری یک مدیر محصول در یکی از روزهای معمولی کاری او هستیم.
به طور خلاصه محتوای این رویداد شامل سرفصل‌های زیر است:
·        نقش مدیرمحصول در تیم‌های نرم افزاری چیست؟
·        تفاوت نقش‌های مدیر محصول، مالک محصول، مدیر پروژه در چیست؟
·        حوزه‌های تمرکز مدیرمحصول کدامند
·        یک روز از زندگی مدیرمحصول چگونه می‌گذرد.
·        یک هفته از زندگی مدیر محصول چگونه می‌گذرد
·        مسیر شغلی مدیر محصول به چه صورتی است.
این دوره برای چه کسانی مناسب است؟
اگر یک مدیر محصول با سابقه در تولید انواع محصولات نرم ‌افزاری هستید و علاقمند هستید از دریچه نگاه یک مدیر محصول دیگه به این نقش پیچیده نگاه کنید.
اگر یک مدیر محصول با گامهای نوپا در مسیر کاریتون هستید و علاقمندید تا از تجربیات یک مدیر محصول دیگه استفاده کنید
اگر یک تحلیل‌گر، طراح و یا برنامه‌نویس علاقمند به حرکت در جهت مدیر محصول شدن هستید
اگر دانشجو هستید و دوست دارید بیشتر بشنوید و به خودتون کمک کنید تا مسیر کاریتون رو زودتر پیدا کنید
دعوتتون می‌کنم تا در دوره ” یک روز از زندگی مدیر محصول” شرکت کنید، این دوره برای شما تعریف شده تا با همدیگه در مورد نقش مدیر محصول و حیطه وظایف اون خیلی مختصر و مفید بیشتر بگیم و بدونیم و سرنخ‌های جدیدی رو برای بهبود به دست بیاریم.
کد تخفیف ۳۰ درصدی، با تعدادی ظرفیت محدود قابل استفاده برای علاقمندانی هست که از طریق این معرفی درخواست شرکت در دوره دارند. کد : n1400
همچنین تعدادی ظرفیت برای اون دسته از افرادی که برای پرداخت هزینه مشکلاتی دارند دیده شده که با ثبت درخواستشون در ایمیل Nazari.leilaa@gmail.com به صورت رایگان در این دوره شرکت کنند.

لینک ثبت نام در دوره: https://evnd.co/xucOV

برگزاری دوره در آکادمی بانکداری دیجیتال صاد

مدیریت محصول
سوپراپلیکیشن

آکادمی بانکداری دیجیتال صاد، با همکاری با بهترین موسسات آموزشی کشور نظیر سازمان مدیریت صنعتی و با بکارگیری تجارب و درس‑آموخته‌های مرکز آموزش علمی-کاربردی شرکت گسترش انفورماتیک ایران، به عنوان یکی از موسسات زیر مجموعه هلدینگ فن‌آوری و نوآوری صاد، دانش روز و مهارت‌های حرفه‌ای لازم به منظور توسعه بانکداری دیجیتال را به متقاضیان ارائه خواهد کرد.
ضمن تشکر از جناب آقای دکتر قشمی مدیر فرهیخته آکادمی، افتخار همراهی در برگزاری دوره‌های زیر را در کنار سایر اساتید محترم آکادمی دارم

دوره ۲ جلسه‌ای به مدت ۸ ساعت با عنوان مدیریت محصول در بانکداری دیجیتال
دوره ۱ جلسه‌ای به مدت ۴ ساعت با عنوان سوپراپلیکیشن‌ها و تحول دیجیتال بانک‌ها

جهت کسب اطلاع از دوره‌های در حال برگزاری و آتی آکادمی صاد، به لینک زیر مراجعه فرمایید

https://saad.holdings/Academy/