نوآوری در بیمه!

اگر به هر دلیلی (علاقه و یا حرفه تخصصی) به صنعت بیمه و مقالات و نوشتارهای ارائه شده دقت کرده باشید، همه جا صحبت از حرکت به مسیر دیجیتالی شدن است و نوآوری را در تعاریف کلی و سانتی مانتال که این روزها در بیشتر صنایع هم باب شده است پیدا خواهید کرد، در بیشتر نوشتارها هیچ راهکار و رویکرد عملی ارائه نمی‌شود و صرفا تجویز به استفاده از فناوری‌های نوآورانه‌ای مثل هوش مصنوعی، بلاکچین، پردازش داده و … شده است.

سوال اینجاست، فرآیندهایی که دانسته و خودخواسته به مسیری خاص هدایت شده‌اند تا در جهت سود بیشتر قرار بگیرند، چگونه قرار است به نفع مشتری از فناوری‌های روز استفاده کنند؟

فرآیندهایی که به نظر می‌رسد با اصلاح صحیح (و حتی سنتی) آنها هم می‌توان به سودی از هر جهت بُرد نیز رسید (برای شرکتهای بیمه، برای مشتریان و برای جامعه)

برای صحت این موضوع کافیست به تجربیاتمان از انواع بیمه‌هایی که خریداری کرده‌ایم یادآوری کوتاهی داشته باشیم!

دریافت جبران خسارت در هنگام تصادف خودرو (بیمه‌های بدنه)

دریافت هزینه‌های پزشکی و دندانپزشکی (بیمه‌های پایه و تکمیلی درمان)

قدم اول دیجیتالی شدن در این حوزه، با فروش آنلاین بیمه‌نامه‌ها برداشته شده است، اما چرا در ثبت و جبران خسارت کمترین اتفاقات را شاهد هستیم؟ آیا حلقه مفقوده تکنولوژیست؟ آیا با تکنولوژیهای فعلی نمی‌توان به راهکارهای جدیدی رسید؟