اکوسیستم‌های برتر دنیا_ رتبه ۱ ایالات متحده آمریکا

در آخرین پست از سلسله پست‌های بررسی برترین اکوسیستم‌های استارتاپی دنیا در سال ۲۰۲۱ می‌رسیم به رتبه یک دنیا یعنی ایالات متحده آمریکا.

اکوسیستم استارتاپی آمریکا سالهاست در جایگاه یک جهانی قرار دارد و بیش از ۲۶۷ شهر این کشور در لیست ۱۰۰۰ شهر برتر دنیا و ۱۲ شهر در لیست ۳۰ شهر برتر دنیا قرار گرفته است. سانفرانسیسکو و نیویورک به ترتیب رتبه‌های ۱ و ۲ را دارا هستند.

نبرد مداوم بر سر سلطه اقتصادی جهانی بین ایالات متحده و چین در جریان است، اما وقتی نوبت به اکوسیستم‌های نوپا می‌رسد ، برتری ایالات متحده همچنان انکار ناپذیر است.

آمریکا همچنان سرزمین فرصتهاست و نماینده پرجنب و جوش و منبع خلاق در جهان است. اکوسیستم‌های نوپای آمریکا در همه جای جهان پخش شده‌اند و انگلیسی زبان بودن این کشور اجازه دسترسی فوری به بازارهای جهانی را می‌دهد.

تفاوت بارز میان اکوسیستم استارتاپی آمریکا با سایر اکوسیستم‌های دنیا شکافی را که دره سیلیکون ولی ایجاد کرده است به وضوح نمایش می‌دهد و این شکاف نه براساس فناوری بلکه براساس طرز فکر ایجاد شده است.

منبع:    startupblink.com

استارتاپهای قابل توجه آمریکا عبارتند از:

Discord  (Unicorn)

یک تکنولوژی صدا و چت محور برای برقراری ارتباط میان بازیکنان بازیهای کامپیوتری است.

 Calm(Unicorn)

این استارتاپ در حال ایجاد فناوریست که تاثیرات منفی استرس را در دنیایی که ۷۵ الی ۹۰ درصد از کل ویزیتهای پزشکی ناشی از اثرات استرس است کاهش دهد.

Clubhouse (Unicorn)

پلت فرم چت صوتی را برای گروه مخاطبین ایجاد کرده است.