اکوسیستم‌های برتر دنیا_ رتبه ۲ انگلستان

در ادامه پستهای قبلی قصد دارم در این پست به بررسی یکی دیگر از اکوسیستمهای برتر استارتاپی دنیا یعنی انگلستان بپردازم.

اکوسیستم استارتاپی انگلستان از سال ۲۰۱۷ تاکنون جایگاه دوم جهانی را به خود اختصاص داده است. انگلستان در ۵ صنعت تجارت الکترونیکی، تکنولوژیهای خرده‌فروشی، غذا، بازاریابی و فروش رتبه دوم جهانی را داراست. لندن در بین شهرهای انگلستان رتبه ۵ جهانی را داراست.

انگلستان با چالش از دست دادن جایگاه خود دربین رتبه‌های برتر جهانی قرار دارد و از سوی رقبای آسیایی و آمریکایی خود در این مورد تهدید می‌شود. لندن بزرگترین و بهترین هاب اکوسیستم استارتاپی انگلستان، ارتباطات ، پشتیبانی و بودجه را از طریق سازمان های بخش خصوصی و دولتی تامین می‌کند و در تولید استارتاپ‌های با کیفیت بالا ، از جمله برخی از تک شاخ های برجسته ، برتری دارد. اینکه آیا خروج از اتحادیه اروپا در آینده تأثیر منفی زیادی بر لندن و انگلستان خواهد داشت یا خیر ، باید مشخص شود. آنچه مسلم است این است که اکوسیستم استارتاپی لندن مرکز کارآفرینی را در اختیار کارآفرینان قرار می دهد که تقریباً در همه صنایع برتری دارد و این شهر را به مکانی بسیار جذاب برای کارآفرینان بلندپرواز تبدیل کرده است.

منبع:    startupblink.com

استارتاپهای قابل توجه انگلستان عبارتند از:

Revolut (Unicorn)

بانکی جایگزین در قرن ۲۱ متناسب با سبک زندگی جهانی مردم ارائه کرده است.

  Babylon_Health (Unicorn)

یک شرکت مبتنی بر تکنولوژیهای پزشکی است که از طریق پیام‌رسانی و تماس تصویری یک پلت‌فرم مشاوره پزشکی از راه دور ارائه کرده است.

  Hopin (Unicorn)

یک پلت فرم رویداد مجازی زنده است که شرکت کنندگان را قادر می سازد در هر مکانی با افراد ارتباط برقرار کرده، یاد بگیرند و با آنها تعامل داشته باشند.