همکاری برای برنده شدن / قدرت اکوسیستم‌های مالی به عنوان یک استراتژی بازار

قدرت یک اکوسیستم در همبستگی اجزاء آن نهفته است، اما دستیابی به همبستگی و تعادل، زمانی که بیش از دو طرف در اکوسیستم درگیر هستند، کار آسانی نیست.

بیایید با یک مثال به این موضوع ورود کنیم، رویدادی در حال برنامه‌ریزی است و می‌بایست جایگاه صندلی مهمانان رویداد را مشخص کنیم، شما نمی‌توانید صندلی آقای آبی و آقای زرد را کنار هم بگذارید! این دو با هم‌صحبتی ندارند. خانم سبز با آقای آبی خوب کنار می‌آید مگر اینکه خانم قرمز هم در صندلی کناری آن‌ها باشد. وقتی آقای بنفش و خانم صورتی دور هم جمع می‌شوند، همیشه با آقای آبی و آقای زرد بحث می‌کنند.

خوب، شما در تلاشید تا ترکیب جادویی را ایجاد کنید که در آن همه آقایان و خانم‌ها خوشحال باشند. این همان سطح از ملاحظات عملیاتی و فنی در تعیین شکل یک اکوسیستم مالی است که باید به آن توجه داشت.

حالا به اکوسیستم Sofi (شرکت ارائه‌دهنده خدمات مالی در آمریکا) نگاهی بیندازیم! انتخاب تک‌تک این اجزاء و چینش و ارتباطات مابین آن‌ها و هسته اصلی Sofi ماجرایی است مشابه، اما بسیار پیچیده‌تر از چالش ایجاد ترکیب جادویی از هم‌نشینی مدعوین رویداد ما!

اکوسیستم سوفی SOFI
اکوسیستم سوفی SOFI
نمای زیر پنج نوع اکوسیستم مالی دیجیتال که آینده فعالیت‌های مالی را شکل می‌دهند نشان می‌دهد که در ادامه با توصیفی کوتاه از هریک به شفاف‌سازی آن پرداخته خواهد شد.
پنج نوع اکوسیستم مالی دیجیتال
پنج نوع اکوسیستم مالی دیجیتال
برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک بفرمایید.