اکوسیستم‌های برتر دنیا_ رتبه ۹ استرالیا

در ادامه پستهای قبلی قصد دارم در این پست به بررسی یکی دیگر از اکوسیستمهای برتر استارتاپی دنیا یعنی استرالیا بپردازم.

استرالیا در سال ۲۰۲۱ با دو پله سقوط نسبت به سال قبل جایگاه نهم را به خود اختصاص داده است، دو اکوسیستم پیشرو در استرالیا سیدنی و ملبورن است و این دو با اختلاف کمی رتبه‌های مشابهی را بدست آوردند: سیدنی ۳۶ و ملبورن ۳۹.

استرالیا اکوسیستم‌های استارتاپی دیگری را هم دارد مثل Brisbane، Perth و Adelaide که همگی دارای رتبه‌های جهانی زیر ۲۰۰ هستند.

قویترین صنایع این کشور تجارت الکترونیک و فناوریهای خرده‌فروشی است و در این حوزه‌ها رتبه سوم جهانی را داراست استارتاپهای با عملکرد فوق‌العاده در این اکوسیستم بیشتر در تکنولوژیهای انرژی و محیط فعال هستند.

اکوسیستم استارتاپی استرالیا قوی است و از معروفترین استارتاپهای آن می‌توان از Canva و Atlassian نام برد با این وجود یک اکوسیستم جوان است که برای رقابت با سایر کشورها به استارتاپهای الهام بخش بیشتری برای توسعه جهانی نیاز دارد. دولت استرالیا به خوبی از استارتاپها حمایت می‌کند و یکی از مهمترین رویکردها در این کشور مشارکت مستقیم دانشگاهها در توسعه اکوسیستم است.

یکی از موانع مهم پیشروی رشد برای استارتاپهای این اکوسیستم تفاوت زمانی با آمریکا و اروپا است که چالشهایی را برای مشارکت تیمهای فروش و پشتیبانی و سایر تیم‌ها فراهم کرده است.

استارتاپهای قابل توجه استرالیا عبارتند از:

Canva(Unicorn)

یک ابزار طراحی گرافیکی بر بستر وب‌سایت و اپلیکیشن است.

Stan

یک شرکت پخش برای نمایش فیلم و برنامه‌های تلویزیونی به صورت نامحدود است.

ClipChamp

این استارتاپ یک ابزار پردازش ویدیویی دیجیتال منحصر به فرد ارائه می‌دهد.

منبع:    startupblink.com