اکوسیستم‌های برتر دنیا_ رتبه ۱۰ سنگاپور

اکوسیستم استارتاپی برتر
سنگاپور

در یک سلسله مطلب می‌خوام به بررسی اکوسیستمهای برتر استارتاپی دنیا بپردازم، برای شروع از رتبه ده جهانی در سال ۲۰۲۱ شروع می‌کنم، سنگاپور

در سال ۲۰۲۱ اکوسیستم استارتاپی سنگاپور یک جهش ۶ پله‌ای را تجربه کرده  و این اولین باریست که یک کشور آسیایی در بین ۱۰ کشور برتر این حوزه قرار می‌گیرد.ی ای

در بین کشورهای جهان سنگاپور دارای رتبه پنجم در تکنولوژی حمل و نقل و تجارت الکترونیکی و همچنین خرده‌فروشی است. در تکنولوژی آموزشی رتبه هفتم جهانی و در بیشتر از ده صنعت دیگر رتبه ۱۰ و بهتر از آن را داراست.

شهر سنگاپور هم اکنون دارای رتبه ۲۵ جهانی در بین شهرهای جهان است.

سنگاپور یک مدل برای نوآوری و الگوی یک کشور نسبتا کوچک با عملکرد بالا و ایجاد تاثیر منطقه‌ای به عنوان یک قطب باز و قدرتمند آسیایی را نشان می‌دهد. تسلط استارتاپ Grab یک مثال عالی از این است که سنگاپور چگونه به مرکز فعالیتهای آسیایی برای استارتاپهای پیشرو تبدیل شده است. اکوسیستم استارتاپی سنگاپور سیاستهای حمایتی بسیار خوبی در زمینه قوانین مالیاتی و تسهیل کارها را برای استارتاپها فراهم کرده است. شرکتهایی با هدف کمکهای مالی و ارائه وامهای تجاری در سنگاپور فعال هستند و بخش دولتی نیز به خوبی از این اکوسیستمهای استارتاپی حمایت می‌کند.

ثبات و زیرساختهای قوی در این کشور آن را به یک نقطه ورود برای توسعه در بازار آسیا تبدیل کرده است.

استارتاپهای قابل توجه سنگاپور عبارتند از:

Trax(Unicorn)

کمک به برندها و خرده‌فروشان با استفاده از فناوریهای دیجیتال برای ایجاد بهترین تجربه خرید برای مشتریانشان.

PatSnap(Unicorn)

پلت فرم هوشمند نوآورانه جهانیست که شرکتها را با IP و تحقیق و توسعه نوآورانه به یکدیگر متصل می‌کند و باعث ایجاد تصمیم‌گیریهای بهتر و ایجاد تیم‌های سازنده‌تر کمک می‌کند.

Grab(Unicorn)

این برنامه تاکسی‌ها و اتومبیلهای خصوصی را از طریق مکان‌یابی به درخواست‌کنندکان متصل می‌کند.

منبع:    startupblink.com