حساب بانکی مشترک

Joint bank account

حساب بانکی مشترک

 

بررسی سرویس‌های جدید بانکی اوایل جزو دغدغه‌هام بود و الان جزو علاقمندیهام شده، بعضا با دیدن هر سرویس جدیدی در داکیومنتهای مختلف و یا تست اونها در اپلیکیشنهای قابل دسترس، لذت زیاد همراه با تاسفی وجودم رو می‌گیره، این موضوع که دنیا با سرعت و البته مهمتر از اون با کیفیته سرویس‌های جدید و راحتتر هست و ما در کشورمون، در شرکتهامون، در تیم‌هامون و خودمون به دنبال بدیهیات و موضوعات پیش پا افتاده روزها و روزها در حال چرخیدن به دور خودمون هستیم آدم رو به مرزهای ناامیدی نزدیک می‌کنه.

آخرین مطلبی که از بانک استارلینگ می‌خوندم در مورد حساب مشترک بانکی بود که به قول خودشون یک سرویس Sofa-based set up ارائه کردند، یعنی روی کاناپه لم میدی و با اپلیکیشنت در کمال راحتی و با کمترین زمان این حساب مشترک رو ایجاد و مدیریت می‌کنی. چطوری؟

اول باید بگم این نوع حساب در حال حاضر در بانکهای ایران ارائه میشه و یک حساب بانکیه که به عنوان نمونه کاربرانش می‌تونن زوجها و یا شرکای تجاری و یا حتی دوستان صمیمی و هم‌خانه که هزینه‌های مشترک مداومی دارند باشند و هر یک از طرفین بر روی این حساب مشترک صاحب یک کارت مستقل بانکی خواهند شد هر دو نفری که در حساب مشترک فهرست شدن می تونن دریافت کننده ها را تنظیم کنن، پرداخت ها را انجام بدن و از حساب خرج کنن.

نکته مهم در این حسابها این هست که به فردِ هم‌حساب باید اعتماد کافی داشته باشید و در مورد هزینه‌کرد، پس‌انداز و محل هزینه‌ها به توافق رسیده باشید از نکته‌های دیگرش هم اینه که رتبه اعتباری این دو نفر به نوعی به هم گره می‌خوره یا به اصلاح لینک میشه، بنابراین باید پیش از هم حساب شدن در مورد رتبه‌های اعتباری همدیگه و عواقب لینک شدن رتبه‌هاشون هم مطلع باشند.

کاری که استارلینگ کرده اینه که از طریق اپلیکیشن موبایلیش قابلیت ایجاد این حساب مشترک، اعمال تنظیمات مدیریت حساب رو به راحتی ایجاد کرده. از مزایای این حساب و کارتهای مشترک روی اپلیکیشن بانکی این هست که دو طرف بلافاصله با اعلانهایی که بر روی اپ بانکی خودشون دریافت می‌کنن از ریز خرج کرد همدیگه آگاه می‌شن و جزئیات هزینه‌ای فرد دیگر رو در هر رده کالایی یا خدمت می‌تونن ببینن.