توجه به جزئیات نقطه تمایز ما !

برای من که سالهاست در فضای توسعه محصولات نرم‌افزاری کار می‌کنم توجه به محصولات و خدمات غیرنرم‌افزاری  هم خالی از لطف نیست. امروز فرصتی دست داد و به باغ کتاب رفتم و چندساعتی در فضای کتابفروشی و لوازم التحریری به لذت دیداری و خرید گذروندم. کیف لپ تاپم سنگین بود و به شدت به شانه‌ام فشار می‌آورد و فکر نمی‌کردم با این وضع بتونم زمان زیادی رو بین قفسه‌های کتاب بگذرونم، اما در کنار در ورودی کتابفروشی کمدهای قفلداری برای قرار‌دادن وسایل همراه مشتریان گذاشته شده بود و من با لبخندی به پهنای صورت کیفم رو در یکی از کمدها گذاشتم و ساعتی رو با آسودگی به دیدن و خرید کتاب گذروندم. علاوه بر این قفسه های عریض و طویل کتابها می‌تونست گیج‌کننده باشه اگر پلاکاردهای دسته بندی موضوعی کتابها که از بالای قفسه ها با فونت بزرگ آویزان بود کمک رسانی نمی کرد. این دو مورد بخشی از ریزه‌کاریهای خوبی بود که در یک خدمت به ظاهر ساده‌ی فروش کتاب تجربه‌ی شیرینی رو برام به همراه آورد.

میخوام بگم فرقی نمی‌کنه کجا و در چه موضوعی مشغول کار هستیم، توجه به جزئیات اون چیزی هست که می‌تونه کار حتی تکراری ما رو به یک تجربه خاص برای کاربرامون تبدیل کنه.