جنبه‌های آشکار و پنهان اعتباردهی خُرد در ایران

افزایش هزینه‌ها و مخارج روزمره‌ی زندگی باعث کاهش قدرت خرید عموم مردم شده است از همین روست که در چند ماهه اخیر در گوشه و کنار اخبار اقتصادی کشور خبرهایی از اعطای اعتبار خرد به اشکال مختلف به مردم هستیم. در بیشتر کشورهای دنیا کارت‌های خرید اعتباری سالهاست که به عنوان ابزار پرطرفدار خرید مردم مطرح شده‌اند و ساز‌و‌کارهای اعتبارسنجی، کسب و کاری، قانونگذاری و پذیرندگی موضوعی حل شده می‌نماید. اما آیا در کشور ما نیز مفهوم اعتباردهی خرد و کارت خرید اعتباری برای مخاطبین شفاف است؟ آیا شرکتها و سامانه‌های فعال در امر اعتباردهی، شرایط و امکانات تخصیص اعتبار را به مخاطبین اجرا می‌کنند و یا اینکه اعتباردهی صرفا پوششی برای ارائه وام با همان تعاریف سنتی شده است. برای پاسخ به این سوالات، به مقوله اعتبار و کارت‌های خرید اعتباری می‌توان از منظرهای مختلفی نگاه کرد و تفاوت‌ میان اعتباردهی و اعطای وام را شفافتر نمود.

اگر علاقمند به خواندن ادامه مطلب هستید به یادداشت من در راه پرداخت مراجعه کنید:

https://way2pay.ir/215392/